Monthly Archives: Април 2020

  1. Johnnie Walker - един от символите на качественото шотландско уиски

    Johnnie Walker - един от символите на качественото шотландско уиски

    Какво знаете за малкото шотландско градче Килмарнък? В момента Килмарнък е едва 15-ият по големина град в Шотландия, а населението му е малко повече от 46 хиляди души. Можем да кажем, че този наглед незначителен град е известен най-вече с две неща. Първото е, че Килмарнък е родното място на великия поет Робърт Бърнс. Второто е, че именно оттам тръгва историята на Johnnie Walker - един от най-разпознаваемите и големи брандове шотландско уиски на планетата.

    Култовото уиски е кръстено на своя създател Джон Уокър, който се ражда в началото на 19-и век. Още като тийнейджър Джон се захваща активно с търговия, а за първи път брандира собственото си уиски под името Walker’s Kilmarnock Whisky. Може обаче да се каже, че след неговата смърт, синът и внукът му са хората, които истински успяват да изстрелят бранда на Джон Уокър до водещи места на пазара.

    През 1860 г. в Шотландия е приет т.нар. Spirits Act, който узаконява смесването на зърнено уиски с малцово такова. Това дава началото на ерата на модерното “смесено” (бленд) уиски. Андрю Ъшър от Единбург е първият, който започва да продава от новия вид смесено уиски, но наследниците на Джон Уокър веднага го следват в това начинание.

    Синът на Джон Уокър - Алекзандър е първият, който въвежда в употреба марковата квадратна бутилка на Johnnie Walker. На Алекзандър му хрумва, че по този начин повече бутилки могат да се съхраняват на едно и също място, като се намалява и броят на счупените такива.

    Прочети още
  2. Джин е добре, джин с вкус - още по-добре

    Джин е добре, джин с вкус - още по-добре

    Консумацията на джин се превръща във все по-голямо удоволствие за любителите на тази класическа напитка, а основен принос за това е все по-широкото разнообразие от аромати. Ако сте редовни посетители на качествените барове или просто обичате да консумирате висококачествен алкохол у дома (#останисивкъщи), няма как да не сте го забелязали. На пазара вече се предлага джин с различен ароматен оттенък, включително вкусове като “печен маршмелоу”, “виолетов”, “черешов”, “сълзи на еднорог” и дори “лавандулов”, който променя цвета си при допир с тоник. Готино, нали?

    А по всичко изглежда, че пазарът наистина е имал нужда от нещо подобно. Според статия, публикува в “Гардиън” през октомври 2019 година, пазарът на ароматен джин е отбелязал растеж със зашеметяващите 751% за само една година. Или както пишат от британския ежедневник - “баровете започнаха да приличат на магазини за играчки”. Да, най-вероятно става дума за ярките и грабващи окото цветове.

    Даун Дейвис е онлайн търговец, който обаче е настроен предпазливо спрямо бум-а на ароматния алкохол. Според него, това може би не е добър знак за дестилериите. Той посочва: “Преди десетилетие наблюдавахме нещо подобно с ароматизираната водка. Когато ароматите започнат да доминират, това би могло да е сигнал за започващ срив. Брандовете трябва да бъдат внимателни да не разредят каталозите си със стотици различни вкусове”.

    Но стига то

    Прочети още
  3. Kilchoman - висококачествено уиски, изцяло собствено производство

    Kilchoman - висококачествено уиски, изцяло собствено производство

    Kilchoman е бранд на едва 15 години, но въпреки своята крехка възраст, създадената от Антъни Уилис компания вече намира все по-уверено мястото си в алкохолната индустрия - арена, където конкуренцията е убийствена, а дори най-малкият недостатък може да те остави извън борда. А паднеш ли веднъж в открити води, завръщането е трудна задача.

    Цялото производство на Kilchoman е концентрирано в Айла - малък, но красив шотландски остров, оказал се дом на дестилерия с огромен потенциал. Любопитен факт е, че дестилерията на Kilchoman е първата на о-в Айла за последните 124 години.

    kilchoman-distilery

    Kilchoman се гордеят силно с това, че са единствени по рода си в един определен аспект, а именно - всеки един процес от създаването на уискито е извършен изцяло от тях самите. В това число влизат отглеждането на ечемика, производството на малца, дестилацията, отлежаването и бутилирането. Всеки един от тези процеси се извършва изцяло от Kilchoman и изцяло в собствените им имоти на о-в Айла. Впечатляващо, нали? Докато най-големите брандове предпочитат да “отстъпват” някои от тези процеси на външни изпълнители, при Kilchoman всичко се извършва изцяло от тях и техните специалисти - от А до Я, както бихме казали на лек жаргон.

    Бихме могли да заявим, че дест

    Прочети още