В красивия пристанищен град Сантяго де Куба на 4 февруари 1862 г. семейство купува малка дестилерия и коренно променя историята на производството на ром.
Основателят на този семеен бизнес, дон Факундо Бакарди Массо, е пионер в създаването и развитието на ключови за производството на ром техники и методи, включващи изолацията на един вид мая от близките захарни плантации. Тази зорко съхранявана съставка дава характерния плътен вкус на Bacardi, разпознаван безпогрешно по целия свят.
Друго постижение на дон Факундо е използването на вече употребявани в производство на уиски опушени бъчви от американски дъб, в които оставял рома да отлежава. И не спира дотук – изобретява специален филтър на базата на въглища от тропически дървета, през който проточеният ром губи острия и груб вкус и запазва най-елегантните си нотки.
Новите продукти на Bacardi доставили пълна наслада на кубинците, които до този момент познавали само пронизващия и остър вкус на местната напитка рон. Те с радост посрещнали новия мек вкус, прилежно поместен в бутилки с черен прилеп на етикета.
Съпругата на дон Факундо, Амалия, била тази, която предложила черния прилеп за лого на компанията, това бил много проницателен ход, защото според испанска и кубинска традиция прилепите символизират добро здраве, заможност и семейна сплотеност. Скоро този революционен ром набира известност като „рома на прилепа“.
Друг очарователен символ на Bacardi е „El Coco“ – кокосова палма, която била засадена на видно място пред дестилерията от сина на основателя. Колкото са силни и дълги корените ѝ, толкова бързо се прочуло и изречението: „Bacardi ще оцелява наравно с кокосовата палма...“
Докато ромът печели награда до награда за качество и иновация, новосъздадената компания се сблъсква с тежки несгоди – земетресения, епидемии, финансови затруднения, изземвания. Но въпреки всичко фамилията Бакарди отстоява и съхранява традициите си и до днес.