В началото на XIX век братята Джон и Джеймс Чивас създават своя гурме магазин в Абърдийн. Славата им бързо се разраства и през 1843 г. получават първото разрешение да снабдяват кралица Виктория.
Но през 50-те години на XIX век на Джеймс се удава възможност да създаде уиски, което да задоволи все по-изисканите му клиенти.
Истински пионер в изкуството на смесването, той прави впечатляващо проучване на видовете малцово и зърнено уиски.
След много експерименти създава уиски с напълно различно от познатото качество – меко, фино, щедро и с чувствително влияние от местността на Спейсайд.
Излиза на пазара през 1909 г., светкавично се превръща в най-луксозното уиски в света.
До този момент никой не е правил подобно уиски. Само за няколко месеца доставките вече не могат да смогнат на търсенето.
Но идва Първата световна война и започва ерата на Сухия режим. 25-годишното Chivas Regal изчезва, за да се превърне в един от най-търсените продукти от ценители и колекционери.
В началото на 50-те обаче се ражда една нова класика – Chivas Regal 12. Този първокласен бленд, съставен от 12-годишни уискита, печели сърцата на американците буквално за един ден.
През 2001 г. Pernod Ricard купува Chivas Regal. Собствениците се променят, но неповторимият стил и характер на Chivas Regal се запазват благодарение на главния технолог Колин Скот, който продължава да поддържа жива традицията на Chivas Brothers.