Консумацията на джин се превръща във все по-голямо удоволствие за любителите на тази класическа напитка, а основен принос за това е все по-широкото разнообразие от аромати. Ако сте редовни посетители на качествените барове или просто обичате да консумирате висококачествен алкохол у дома (#останисивкъщи), няма как да не сте го забелязали. На пазара вече се предлага джин с различен ароматен оттенък, включително вкусове като “печен маршмелоу”, “виолетов”, “черешов”, “сълзи на еднорог” и дори “лавандулов”, който променя цвета си при допир с тоник. Готино, нали?
А по всичко изглежда, че пазарът наистина е имал нужда от нещо подобно. Според статия, публикува в “Гардиън” през октомври 2019 година, пазарът на ароматен джин е отбелязал растеж със зашеметяващите 751% за само една година. Или както пишат от британския ежедневник - “баровете започнаха да приличат на магазини за играчки”. Да, най-вероятно става дума за ярките и грабващи окото цветове.
Даун Дейвис е онлайн търговец, който обаче е настроен предпазливо спрямо бум-а на ароматния алкохол. Според него, това може би не е добър знак за дестилериите. Той посочва: “Преди десетилетие наблюдавахме нещо подобно с ароматизираната водка. Когато ароматите започнат да доминират, това би могло да е сигнал за започващ срив. Брандовете трябва да бъдат внимателни да не разредят каталозите си със стотици различни вкусове”.
Но стига толкова песимизъм.

Майлс Бийл, изпълнителен директор на Wine and Spirit Trade Association, също е категоричен: растежът в продажбите е благодарение на решението на дестилериите да разнообразят каталозите си с нови и вълнуващи вкусове. “Джинът отново чупи рекорди на пазара, а основна причина за това са иновативно настроените дестилерии, които ни представиха множество вълнуващи ароматизирани рецепти.”
Материалът на “Гардиън” изтъква, че водеща причина за повишения интерес на консуматорите е именно усещането за нещо ново и непознато. В крайна сметка, виолетовият джин е по-удачен за снимки в Instagram, нали?
Това сякаш не се отразява толкова добре за стандартния джин, където растежът на продажбите е минимален или дори несъществуващ. “В зависимост от бранда, стандартният джин има малък или никакъв растеж. Клиентите са лоялни към напитката, но не и задължително към определен бранд”, казва още търговецът Даун Дейвис.
Няма нищо лошо да си традиционалист, разбира се. Но ние ви съветваме да пробвате колкото е възможно повече различни вкусове, защото не е ли именно това разковничето към един по-интересен живот? Следващият път заложете на джин боровинка или портокалов, а защо не и дюля? Звучи истински вълнуващо.














