Малката източноевропейска държава Грузия вероятно не е страна, която ви говори много. Тя не разполага с футболист в Реал Мадрид, нито пък е дала живот на световноизвестен холивудски актьор. Но вероятно това, което не знаете е, че в тази малка държава лозята са издигнати на пиедестал. И това далеч не звучи преувеличено.
Култът към лозята в Грузия датира още от древни времена, оказвайки влияние върху оформянето на митологията, фолклора и изкуството на грузинците в бъдеще. Според някои археологически проучвания, напълно възможно е грузинците да са първите хора в света, започнали да култивират лозя. Някои дори смятат, че в самата дума “вино” има грузински корен.

Имайки предвид всичко това, вероятно вече не се съмнявате, че макар и да е малка държава, Грузия има силни традиции по отношение на производството на алкохол. Един от най-популярните посланици на грузинската държава в това отношение е брендито Sarajishvili, с което цялата страна се гордее.
Брандът е кръстен на Давид Сараджишвили, който е ключова личност по отношение на производството на алкохол в Грузия. През 19-и век Сараджишвили първи започва да прилага техниките за създаване на напитки като бренди и коняк. Неговите усилия не спират дотук. Сараджишвили е дотолкова перфекционист в това, което прави, че изследванията му дори установяват най-подходящите сортове грозде и съответни микрозони, където да се построят винарни.
С времето Давид Сараджишвили успява да усъвършенства рецептата си за качествено бренди, което позволява на собствения му бранд да спечели златни медали на изложения в Париж, Брюксел и Чикаго. Сараджишвили умира през 1911 година, но само две години по-късно компанията му е удостоена с високата чест да снабдява с питиета лично действащия император на Русия.
По време на комунистическия режим компанията на Давид Сараджишвили е национализирана и прекръстена на твърде безличното “Бренди фабрика на Тбилиси”. През 1994 година брандът отново става частна собственост, връщайки си и своето оригинално име - Sarajishvili. Днес компанията може да се похвали с повече от 250 награди на международни изложения, което помага на бранда да се наложи окончателно на международния пазар. С днешна дата Sarajishvili се изнася в 20 различни държави на четири континента. Като свои основни ценности брандът посочва непрекъснатото креативно търсене, професионализма, отдадеността към бизнеса и преследването на прогреса.















