Всичко започва, когато на 23 март 1923 г. партньорите от „Бери брос. & Руд“ (Berry Bros. & Rudd), Франсис Бери и Хю Руд, се срещат на обяд с шотландския художник Джеймс Макбей. Разговорът, преминал през разнообразни теми, стига до тази за „водата на живота“. В края му е решено да се създаде ново, по-фино смесено уиски за американския пазар. Макбей предлага да го кръстят на един от най-съвършените и бързи за времето си платноходи – Cutty Sark. А една печатарска грешка е причината за емблематичния жълт цвят на етикета на Cutty Sark.
20 високо ценени едномалцови уискита от региона Спейсайд в Шотландия в съчетание със зърнените уискита с най-добро качество дават на Cutty Sark неповторимия свеж и сладък, плодово-цветен характер. Тези едномалцови и зърнени уискита отлежават в майсторски подбрани бъчви от американски дъб, който придава ванилови нотки във вкуса на бленда (от англ. blend – смес). Последното сливане от сложния производствен процес се случва, когато финалният бленд се оставя да отлежава за не повече от шест месеца преди бутилирането. Това позволява смесването на малца и зърното да достигне завършеност, плътност и хармония. Финалният етап от тайните на Cutty Sark е фина филтрация, която запазва много от първоначалните качества на уискито.
Създадено в Лондон от утвърдените винари и търговци на алкохол, „Бери брос. & Руд“ (Berry Bros. & Rudd), които вярват и в качеството, и в иновативността, Cutty Sark напълно съзнателно се превръща в сериозно предизвикателство за утвърдените тогава стандарти.
През годините бързо набира популярност, което е напълно обяснимо за качествено блендед уиски (от англ. blended – смесен). Впечатляващото обаче е, че през 1963 г. Гордън Купър – първият американски астронавт, който прекарва в Космоса повече от денонощие, и първият в историята човек, спал в Космоса – избира именно „Къти Сарк“ за свой таен придружител на кораба „Фейт 7“ (от англ. faith – вяра). А Мартин Скорсезе дава роля на този бленд в две от филмовите си класики – „Разяреният бик“ и „Добри момчета“. Но кариерата не свършва дотук. В телевизионния хит „Семейство Сопрано“ Тони Сопрано, глава на семейство и мафиотски бос, държи бутилка „Къти Сарк“ в офиса си. В „Момчетата от Медисън авеню“, приет за исторически достоверно отражение на американското общество от 60-те години, Cutty Sark има регулярни появи, за да доставя наслада на супер стилните рекламисти.