“Любовта е като бутилка джин”. Сигурни сме, че любителите на тази алкохолна напитка напълно вникват в удивителната мъдрост на сентенцията. Останалите не биха я разбрали. Корените на джина могат да се открият още в мрачните години на Средновековието, а днес той е усъвършенстван до краен предел и радващ се на огромна популярност.

 

Шотландският бранд Hendrick’s е несъмнено един от най-изявените пълководци в армията от предложения, които можем да открием на пазара. Създаден от семейната компания William Grant & Sons в дестилерията Girvan в Южен Ейршир, Hendrick’s прави своите бебешки стъпки само една година преди началото на новото хилядолетие. Може да се каже, че автор на рецептата е йоркширката Лесли Грейси, наета от William Grant & Sons със задачата да създаде нов вкус, който да се нареди сред най-добрите в света. Десет години по-късно Грейси е натоварена със задачата да създаде супер-премиум джин, а в рецептата си тя добавя българска роза и краставица в търсенето на по-специален вкус.

 

Днес джинът на Hendrick’s се предлага в тъмнокафява бутилка в “аптекарски” стил, а самият бранд препоръчва питието да се сервира с тоник, лед и краставица, вместо обичайния цитрусов плод. Самата Лесли Грейс има и алтернативно предложение, при което чаша Hendrick’s се поднася със сода и бъз.

 

Любопитно е, че поне в началото на своето съществуване, Hendrick’s не разчитат на огромни рекламни бюджети, защото навярно не са и разполагали с такива. Вместо това, брандът залага на възможно най-креативни рекламни стратегии, включващи чудати и забавни илюстрации, както и винтидж принтове в престижни издания като The Wall Street Journal и New York Magazine. Барманите от своя страна са екипирани със специални Hendrick’s приспособления, като например алтернативни по дизайн чаши, мъдлери за краставици, коктейлни бъркалки и т.н. Визиите на Hendrick’s се разпространяват и по големите летища в света, което не е никак нова, но пък за сметка на това ефективна рекламна стратегия.

 

Бебешките стъпки никога не са лесни, но с времето Hendrick’s достига до признанието, към което винаги се е стремял. Брандът печели престижни награди като “Най-добър джин в света” и “Лидер в премиум джин сегмента”. Една от основните причини за това е вниманието към детайла. Лесли Грейси има желязното правило да не произвежда повече от 500 литра джин на партида, за да бъде напълно убедена в качеството на всяка бутилка и да контролира строго продукцията.

 

Днес любителите на джина могат да се насладят на различни продукти от дестилерията на Hendrick’s. Освен стандартния премиум джин на бранда, идващ с тъмнокафявата аптекарска бутилка, любителите могат да пробват вдъхновения от цветята Midsummer Solstice и новия - Orbium, за който самите Hendrick’s казват, че “не е за всекиго”.

orbium-gin

Орбиум съдържа същите дестилати като Хендрикс и притежава същия удивителен дух, нарушаващ общоприетото. Орбиум се базира на познатия Хендрикс вкус - джин с инфузия от краставица и роза, но разгърнат в нови измерения, обогатен с аромати, които традиционно се свързват с класическите джин напитки - хинин. Но това не е всичко. Добавянето на цвят от Син лотос изящно балансира цялостния вкус, а триединството на тези съставки се съчетава, за да създаде комплексен джин с подчертан характер и необичаен завършек. Резултатът-  познат стил, съчетан с причудлив вкус, сътворен да ни пренесе в неизследвани измерения на джина, в една спирала от флорално начало към примамлива горчивина.

 

Orbium произлиза от латинската дума orbis, което означава „сфера“. Името символизира вкусовото преживяване, до което се докосват сетивата. Изборът е вдъхновен от описанието на Лесли за съвършения вкус - според нея той представлява завършен цикъл във формата на сфера, така тя описва стила на Хендрикс като цяло. Орбиум носи в съзнанието ни смайваща картина с препратка към нова, революционна орбита. Той е красиво представен в същата емблематична аптекарска бутилка, която сега е синоним на Хендрикс, но този път в призмата на разкошно тъмносиньо, вдъхновено от синия лотос. Върху етикета е изобразено и „всевиждащото око“ в центъра на сфера, символизиращи завършения цикъл, което е и препратка към перфектния вкус на течността. За да усетите същността на Orbium, опитайте го със сода, вместо обичайния тоник.